<< gelukkig zijn >>

Niet morgen maar nu

Recensies

Een boek over gelukkig zijn

'Niet morgen maar nu' is de titel van het beroemde boek van W. Dyer over gelukkig zijn. Het is de vertaling van 'your erroneous zones'.

Individuele problemen vinden hun oorzaak niet in gebeurtenissen of in problematische situaties, maar in het feit, dat men zich daardoor laat beïnvloeden. De eigenlijke oorzaak ligt dus in het denken. Deze gedachte, ontleend aan de rationeel-emotieve therapie van Ellis, wordt in dit boek uitgewerkt. Ieder hoofdstuk is opgebouwd als een therapiezitting. Eerst wordt een probleem aan de orde gesteld, de oorzaken en het typerende gedrag worden besproken. Vervolgens wordt aangegeven hoe ander gedrag kan worden aangeleerd. Een helder betoog, dat de lezer inzicht zal kunnen geven in het eigen functioneren. (Biblion recensie, Redactie)

Veel mensen hebben vaak het gevoel geen controle te hebben over hun gevoelens of reacties. Dyer leert ons in dit boek het heft in eigen hand te nemen en ons gedrag niet te laten bepalen door moeilijke situaties. We moeten beter luisteren naar onze eigen behoeften en verlangens en ons minder zorgen maken over wat anderen denken. Pas dan zullen we echt onafhankelijk zijn en kunnen we ten volle van het leven genieten. (managementboek)

Volgens dr. Wayne Dyer hebben we allemaal een 'mentale achilleshiel', bewust of onbewust. Hierdoor vallen we vaak terug in onproductief gedrag, waardoor we nooit werkelijk gelukkig of succesvol worden. Wayne Dyer leert ons in dit boek hoe we deze zwakheden kunnen opsporen en hoe we kracht en inspiratie kunnen vinden zonder belemmerd te worden door onze kwetsbare plekken.

Veel mensen hebben vaak het gevoel geen controle te hebben over hun gevoelens of reacties. Dyer leert ons in dit boek het heft in eigen hand te nemen en ons gedrag niet te laten bepalen door moeilijke situaties. We moeten beter luisteren naar onze eigen behoeften en verlangens en ons minder zorgen maken over wat anderen denken. Pas dan zullen we echt onafhankelijk zijn en kunnen we ten volle van het leven genieten.

Dr. Wayne Dyer heeft wereldwijd zijn naam gevestigd als de psychotherapeut met de heldere inzichten, de begrijpelijke woordkeus en de praktische adviezen. Ondanks zijn moeilijke jeugd, die hij doorbracht in weeshuizen en bij pleeggezinnen, heeft hij zijn dromen waar weten te maken en behoort hij al meer dan dertig jaar tot de top van de inspirerende en spirituele leiders. Niet morgen, maar nu veranderde het leven van miljoenen mensen. (achterflap)

Lezers schrijven:

Dit boek heeft mij in een moeilijke periode in mijn leven ontzettend geholpen. Ik zie het echt als een praktisch handboek voor het leven! Het is makkelijk te lezen en erg herkenbaar. Een echte aanrader voor iedereen die het wel eens moeilijk heeft in zijn leventje.

Dit boekje geeft je een zelfreflectie. het is lekker door te lezen en laat je nadenken over je gedrag en patronen in je leven. Deze patronen zijn te veranderen en dat staat er duidelijk in beschreven. Ik heb het boekje nu een tijdje thuis en ik merk dat ik vaak mn oude denk- en gedragspatronen herhaal ipv wat ik geleerd heb van dit boekje. Dan lees ik hem weer goed door en besef ik weer,. van ja zie je wel!! het kan ook weer anders,. niet iedereen de schuld geven,. want ons gevoel hebben we zelf in de hand en niet iemand anders,.. alleen als jij het toelaat. echt een aanrader voor mensen die een hoop van zichzelf willen leren en leren omgaan met jezelf en anderen.

Ik heb dit boek al enkele jaren en het ligt altijd voor het grijpen als ik moeilijke situaties tegen kom en weer even alles op een rijtje moet zetten. Vooral het leven in het 'nu' is zo'n belangrijk gegeven uit het boek, dat je niet steeds in het verleden blijft hangen (dat je toch niet meer kunt veranderen) en ook niet steeds dingen gaat verzinnen die misschien in de toekomst zouden kunnen gebeuren (want daar heb je ook niet altijd invloed op). Heel fijn geruststellend boek dat ik nooit uitleen maar wel vaak aanraad.

Inhoudsopgave en samenvatting van 'Niet morgen maar nu'.
Boekbespreking 'Niet morgen maar nu'.
Recensies 'Niet morgen maar nu'.